PR cu stil: Facebook vs. Twitter

Două rapoarte cu totul și cu totul științifice. Și mai multe probleme de PR.

1. Creierul uman limitează numărul de prieteni de pe Twitter la 150. Acesta este titlul unui articol publicat, acum câteva luni, în Technology Review. Pe scurt:

“Potrivit unui studiu recent, numărul de persoane cu care putem fi cu adevărat prieteni este constant, indiferent de reţelele sociale ca Twitter. (…)Această constatare sugerează faptul că, deşi reţelele sociale ne ajuta să ne conectăm cu toţi oamenii cu care interacţionăm, nu se pot depăşi constrângerile biologice şi fizice care limitează relaţiile sociale stabile. Altfel spus, reţele sociale ne permit să creștem foarte mult numărul de indivizi cu care ne putem conecta, dar nu pot face nimic în a schimba capacitatea noastră de a socializa. Iar indiferent cât de mult vom încerca, nu putem menţine legături strânse cu mai mult de aproximativ 150 de prieteni.” (Sursa)

2. Creierul tau pe Facebook: Rețelele sociale mari extind dimensiunile rețelei neuronale. Iar acesta este titlul unui articol apărut recent în Scientific American. Pe scurt:

“O mulţime de prieteni” conduce la creşterea materiei cenuşii în zonele legate de procesarea informaţiilor sociale. Un studiu recent a arătat că anumite zone ale creierului se extind la persoanele care au un număr mai mare de prieteni pe Facebook.” (Sursa)

Acum, firește, cele două studii nu se contrazic (facebook îți poate face “capul mare”, dar asta nu înseamnă că numărul de “prieteni adevărați” poate depăși 150). Mi s-a părut însă interesant cum sunt menționate rețele sociale în cadrul articolelor de mai sus. Mai exact, faptul că acolo unde se vorbește despre limitarea numărului de prieteni nu este menționat facebook, iar acolo unde se vorbește de binefacerile rețelelor sociale nu este menționat twitter. Ceea ce, din orice punct am privi lucrurile, tot de pr ține. 🙂

Recomandări

Un comentariu

  1. Prefer twitter pt prieteni, facebook doar pentru cei plecati din tara, cat despre PR, sunt utile ambele canale de social media; important este ca vestea sa circule ca un bulgare de zapada …

Adaugă comentariu