Promovam Romania?

Guvernul României a decis să plătească, fără a organiza o licitaţie publică, aproape 28 de milioane de lei (echivalent a 7,8 milioane euro) companiilor Saatchi & Saatchi şi Playteam Italia pentru a desfăşura în Spania, respectiv Italia, o campanie de comunicare intitulată “Români în Europa”.

Compania italiană deţine în România sereleul Playteam Adv SRL, companie deţinută de personaje influente apropiate premierului Tăriceanu. Conform datelor oficiale existente, sereleul Playteam Adv, care din 25 iunie şi-a mutat sediul în demisolul unui imobil din strada Roma nr. 38, are ca asociaţi două persoane fizice de naţionalitate pakistaneză (Haris Wajiha – 36 ani şi Haris Syed Hanif – 46 ani) şi o companie italiană mică, intitulată Playteam SRL.

Dan Jurcan – director al Agenţiei de Strategii Guvernamentale (AGS), susţine că acţiunea derulată de această companie are ca obiect oferirea de informaţii alternative la “discursul mediatic emoţional generat de actele infracţionale comise de unii cetăţeni de origine română şi să asigure o reflectare coerentă şi corectă a realităţilor româneşti în spaţiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv în situaţii de criză mediatică”.

Cum se va realiza în Italia îmbunătăţirea imaginii României? O spune tot Dan Jurcan: cu mici, sarmale, slănină, ceapă şi ţuică, dar şi cu multe broşuri gen “Eterna şi fascinanta Românie”.

In 2007 Haris Wahija s-a ocupat de o campanie de strângere de fonduri pentru Spitalul Marie Curie din Bucureşti, patronată de Ioana Tăriceanu – soţia premierului, la care SRL-ul italian Playteam a făcut (alături de ABN AMRO) o donaţie consistentă. Acum recuperată prin câştigarea, fără licitaţie, a unui contract din bani publici.

(Curentul, Guvernul dă 8 milioane de euro, fără licitaţie, pentru promovarea României)

Va mai aduceti aminte de site-ul PNL Promovam Romania.ro? Da, stiu, era (este?) un site de campanie…

Pana una, alta, filmuletul de mai sus infatiseaza Romania pe care o meritam.

Recomandări

4 comentarii

  1. O promovam, o retrogradam, tot nu are cum sa iasa bine.

  2. intamplator in momentul de fata lucrez cumva in domeniul achizitiilor/ licitatiilor publice si e jenant ce a facut guvernul cu aceasta campanie. dialogul competitiv ca procedura de licitatie e o tampenie, in conditiile in care poti avea licitatii deschise si oneste care pur si simplu sa nu tina seama de cea mai ieftina oferta, ci de cea mai avantajoasa din punct de vedere economic (unde 60% primeaza calitatea serviciilor propuse). iar cand vine vorba de bani europeni sau de bani de la organisme internationale, astfel de licitatii bazate pe o combinatie fair intre calitate si pret sunt obligatorii, si statul roman nu prea se mai joaca. insa cu banii proprii obtinuti de la noi platitorii de impozite, hehe… atunci statul devine brusc foarte flexibil.

  3. Anoni

    Jurcan zici, hm, eterna si fascinanta Romanie.

Leave a Reply to sfinxu' Cancel reply