Un gând despre alegeri (și internet)

România, noiembrie 2014. În anul în care copiii, părinții și chiar bunicii “se dau cu toții pe rețelele sociale”, candidatul independent Monica Macovei, “preferata internetului”, obține (potrivit exid-poll-urilor), aproximativ 5% din voturi.

Este, dacă vreți, încă o dovadă despre puterea internetului românesc în viața reală. Nesusținute “de offline” (în acest caz de o structură teritorială de partid), declarațiile de atașament din online au rămas doar la nivel de like și share, transformându-se (mult) prea puțin în acțiuni concrete (voturi).

Desigur, într-o lume mai bună, am fi putut forța puțin lucrurile și să spunem că, spre deosebire de doamna Macovei, domnul Tăriceanu și-a obținut procentele prin intermediul televizorului și astfel să riscăm o comparație. În realitate, domnul Tăriceanu a beneficiat și de alte ajutoare, prin urmare comparația ar fi cu mult prea forțată și fără relevanță.

Recomandări

Adaugă comentariu