În timp ce alții se chinuie să construiască un viral – făra a încerca măcar să “pătrundă” înțelesul cuvântului – Old Spice reușește, încă o dată, să construiască o campanie întreagă formată din virale. În doar cîteva zile. O adevărată lecție de marketing online.
Să recapitulăm: în urmă cu doar câteva zile, Wieden+Kennedy lansau pe YouTube primele spoturi cu Fabio Lanzoni, noul bărbat Old Spice înlocuindu-l pe “vechiul” Isaiah Mustafa. O mișcare de marketing foarte transparentă nu doar prin gângăvia căutată a lui Fabio, dar și prin scenariul spoturilor.
Și, cu toate acestea, în doar șapte zile, fiecare dintre spoturile cu Fabio a înregistrat mai mult de un milion de vizualizări. Iar de aici, prima lecție de învățat: în ciuda a tot ceea ce se spune pe la diverserele întâlniri și conferințe ale marilor specialiști în micul online – sau invers, dacă doriți – nu supraestimați inteligența publicului. Dar deloc! Pentru Dumnezeu, oamenii de la întâlnirile cu pricina vorbesc în public și niciunul nu o să spună despre consumatori că trebuie să le scrieți pe telecomandă, “telecomandă”, iar pe deodorant, “deodorant”, pentru că unii dintre aceștia se vor opri cu procesul gândirii la “ambele se pot ține în mână”.
Ieri, Wieden+Kennedy a făcut pasul următor în campanie, anunțând o confruntare online între noul bărbat Old Spice și vechiul bărbat Old Spice. O confruntare anunțată pentru astăzi, 26 iulie, la ora 20:00 (ora României). Ambele spoturi au strâns, în doar câteva ore, mai mult de 100.000 de vizualizări.
Iar de aici, lecția numărul doi: bazându-vă pe lecția numărul unu, stârniți orgoliile consumatorului. Stârniți spiritul de întrecere. Nu vă faceți griji: inteligența este o calitate dobîndită pe parcursul devenirii noastre umane. Dorința de a fi în echipă cu unul dintre urangutanii care-și strivesc banane pe cap este însă mult mai veche.
Și, în așteparea duelului online, lecția numărul trei: nu încercați să reiventați roata. Contrar a ceea ce mulți cred, omenii nu se remarcă prin creativitate, ci prin perseverență. Dacă o rețetă funcționează, continuați să o folosiți fără a schimba ingredientele. Altfel riscați să o stricați.