Campania electorala online: (contra)performante

Ieri, scriam despre ultima campanie online ratata. Si tot ieri, in Business Standard, Roxana Ivan trecea in revista cateva dintre companiile care s-au ocupat de campaniile online.

Cozmin Gusa. Concept: 23 Communication Ideas (Bogdan Naumovici); implementare: Ninespices; promovare online: Media Cafe.

Performante: o medie de peste 3.000 vizitatori unici pe zi in perioada 14 mai -16 mai. Recorduri: 10.257 vizitatori unici in data de 24 aprilie; record saptamanal de 40.819 vizitatori in precampanie (saptamana 21 aprilie – 27 aprilie) si 20.604 vizitatori in campanie (saptamana 19 mai – 25 mai).

Ludovic Orban. Concept: Multimedia Political Communication (Dan Andronic); implementare si promovarea online: Kinecto.

Performante: o medie de peste 450 de vizitatori unici pe zi in perioada 16 mai – 27 mai. Recorduri: 1.294 vizitatori unici in data de 28 mai, record saptamanal de peste 3.100 de vizitatori in ultima saptamana a campaniei.

Vasile Blaga. Concept: GMP (Felix Tataru); implementare si promovare online: Webstyler.

Performante: Nu exista date publice privind performantele online. Alexa.com indica o tendinta nu tocmai fericita, insa, datele oferite de acest serviciu nu au nicio relevanta in acest context.

Cristian Diaconescu. Concept: PSD; implementere: Cerberi Public Relations; promovare online: Global Media.

Performante: Nu exista date publice privind performantele online, iar de datele din Alexa.com mai bine nu amintim.

Recomandări

6 comentarii

  1. O campanie electorala……..adormita. Zic eu

  2. 1. Cred ca la urmatoarea campanie o sa poti sa scrii numai “Nu exista date publice privind performantele online” 🙂

    2. Comparatia intre campaniile online CG si LO reflecta si faptul ca LO nu prea a dus cine stie ce campanie, parea resemnat de la inceputul “luptei”.

    3. Cu mici exceptii cred ca in online inca se fac campanii doar pentru ca “trebuie sa avem si noi un joc in flash”. Altfel nu imi explic lipsa totala de reactie a sefilor de campanie si candidatilor contactati de noi (atentie, nu le vindeam nimic, doar solicitam materiale despre candidati pentru informarea publicului).

  3. Sorin Tudor

    @ Alex,

    Total de acord cu tine! Cat despre lipsa de reactie… De cele mai multe ori un amestec de teama si de igonoranta au condus la asta. Stiu extrem de bine despre ce vorbesti.

    Cred ca “pe politic piata” ar trebui educata asa cum, cu ani buni in urma, s-a inceput educarea pietei “pe comercial”.

    Daca ma tin balamalel si nervii, voi incerca sa de marez cateva actiuni in sensul asta. Nu-mi pun mari sperante in ele, insa, incet, incet, cu incercare de aici, cu alta de dincolo, poate se vor vedea ceva rezultate.

  4. […] – un diagnostic de la Sorin Tudor: Campania electorala online: (contra)performante […]

  5. […] Tudor a scris cel mai bine (aici si aici) despre contraperformantele din campania electorala online la localele de anul acesta, cu […]

  6. […] Fireste, nu la noi – unde politicienii se incapataneaza sa nu priceapa mai nimic din ceea ce li se intampla -, ci in SUA (fata de care, repet, ne aflam la mai mult de un ocean distanta). – Pana in prezent, […]

Adaugă comentariu