Ce înseamnă să fii specialist social media

Pentru al cincilea an consecutiv, Evensys și Career Advisor au făcut o analiză a salariilor din Social Media în România. Iată câteva dintre concluziile care mi s-au părut interesante:

– doar 10% dintre cei care au răspuns chestionarului online și-au început cariera direct cu un job în social media;
– 58% dintre profesioniștii din social media lucrează de cel puțin 2 ani în acest domeniu;
– 44% din cei care lucrează în social media câștigă între 500 și 1000 Euro lunar;
– salariul mediu lunar estimat pe baza datelor din chestionar ne arată o ușoară creștere: de la 680 Euro în 2013 la 713 Euro în 2015;
– cel mai mare salariu în Social Media anunțat anul acesta este 3.400 euro.

Și câteva concluzii la care ne așteptam cu toții:

– titulaturile cele mai frecvente ale celor care lucrează în acest domeniu sunt Social Media Manager și Social Media Specialist;
– înainte de a lucra în social media, profesioniștii care ocupă astfel de poziții acum au lucrat în relații publice, presă, marketing sau online;
– cele mai frecvente activități (și, implicit, responsabilități) sunt: managementul conturilor de social media, postarea și revizuirea conținutului;
– activitatea de monitorizare a brandului și concurenței a înregistrat cea mai mare creștere față de 2014;
– departamentul de marketing este în continuare preferat pentru monitorizarea conturilor sociale ale organizației.

“Rezultatele din acest an ne confirma o dezvoltare a profesionistilor si nevoilor din aria digitala. Pe langa cresterea salariilor medii, precum si a celor cu peste 3 ani de experienta, devine evidenta si specializarea din ce in ce mai necesara pe zone bine definite, cum ar fi Content Management, PPC, E-commerce etc). Media salariala pentru aproximativ 45% din angajati ramane la nivelul maxim de 1000 euro net, insa nu scade sub 500 euro net.” (Madalina Uceanu, Senior HR & Executive Search Consultant, Career Advisor)

Detalii complete găsiți în prezentarea de aici.

Analiza-SM

Recomandări

Adaugă comentariu