A-bloggeri vs. a-bloggeri

Cititorii lor sunt altfel decât cititorii celorlalți.

E un lucru È™tiu de ani buni în blogosferă: când Zoso dă un link către un blogul, se vede imediat în trafic. Cel mai recent exemplu l-am avut astăzi. Iar rezultatle se văd aici. La fel este – tot de ceva vreme – È™i în cazul lui Arhi (cineva îmi spunea că simpla prezență în blogroll-ul de pe arhiblog.ro aduce, zilnic, mai multe sute de vizitatori).

Ideea e ca atât Zoso cât È™i Arhi sunt băgaÈ›i în găleata numită A-bloggers (sau A-list bloggers, cum vreÈ›i să-i spuneÈ›i). Ba chiar mai rău decât atât: în găleata “influenÈ›atorilor din Web 2.0”. De ce e asta “mai rău”? Pentru că în această încăpătoare găleată încep să fie înghesuite tot mai multe nume. Pentru că au blog È™i mulÈ›i urmăritori pe twitter. Sau pentru că au blog È™i au mulÈ›i prieteni pe facebook. Sau pentru că au blog È™i sunt de gaÈ™că. Sau cine mai È™tie câte alte combinaÈ›ii de “au blog È™i…”. ReÈ›ineÈ›i însă: toate combinaÈ›iile încep cu “au blog”.

Iar dacă este să fim cinstiți și să vorbim pe șleau, o bună parte din bloggerii (auto)înghesuiți în găleata A-list abia dacă trimit 20 de vizitatori atunci când menționează un link. Sigur, veți putea spune, ei însă compenesează prin intermediul rețelelor sociale. Ei trimit vizitatori prin intermediul tweet-urilor, al RT-urilor și al like-urilor.

Ei bine, nu este aÈ™a! Știu exemple concrete în care RT-urilor cumulate – la acelaÈ™i link, fireÈ™te – al unora dintre cei mai cunoscuÈ›i cinci (sau chiar È™apte) twitter-iÈ™ti nu au adus trafic nici cât – atenÈ›ie!!! – widget-ul de twitter de pe blogul lui Zoso (îl dau tot pe el ca exemplu pentru ca aÈ™a am început această însemnare, dar, la fel de bine, puteam să spun de Manafu.). Iar pe facebook lucrurile stau la fel. Pentru toÈ›i aceia care urmăresc ce se întâmplă în blogosferă È™i prin reÈ›elele sociale, ceea ce spun nu este o noutate. SpecialiÈ™tii în social media s-ar putea să fie însă surprinÈ™i (pentru că, mde, suntem specialiÈ™ti È™i de aia nu trebuie să mai urmărim nimic…).

În opinia mea acestă situație este o formă de încredere pe care cititorii unui blog o au față de calitatea materialului pe care îl citesc. Au încredere să acceseze un link pentru că știu că autorul oferă un link doar când ceva aduce un plus de valoare subiectului și nu doar așa, să se afle în treaba. O formă de încredere de care ar trebui să se țină seama inclusiv în agenții.

ÃŽnsă agenÈ›iile dau pe afară de specialiÈ™ti în social media. Care specialiÈ™ti – È™tiÈ›i deja – nu trebuie să mai urmărească nimic. Că de aia sunt specialiÈ™ti. Și uite aÈ™a, de la A-bloggerul care “are blog, e simpatic È™i cunoscut”, la client ajung, adesea, rezultate de la a-blogger. Rezultate despre care se poate spune doar atât: “a… blogger…”.

(sursa foto)

Recomandări

3 comentarii

  1. Si de ce te feresti sa dai unul sau doua nume de a-bloggeri care au influenta spre zero? Sau, sa zicem, trafic generat spre zero? Cine, in realitate, i-a bagat in clasamentul a-bloggerilor?

    1. Sorin Tudor

      @Sushimade,

      precum ma stii, eu ma joc mai mult cu mingea din platic pe marginea terenului. Nu ar avea rost sa ma bag in seama in treburile importante ale blogo-natiunii. Oricum, se stiu ei intre ei. Iar daca nu se recunosc ei, ii stim noi, astilalti.

  2. e ceva absolut normal.
    daca a ajuns acolo, inseamna ca stiu destul de bine cu ce se mananca bloggingul, ce inseamna un continut valoros. si-atunci eu, cititor al lui zoso sau al lui arhi, am incredere in ce recomanda ei. pentru ca sunt specialisti. dar nu specialistii aceia din marile corporatii, ci specialistii aceia cu care poti iesi la o bere, aici e diferenta. pentru ca felul in care scriu te face sa-i simti aproape, nu distanti, reci si cu aere de superioritate.

Adaugă comentariu