Yahoo si democratia web 2.0

Saptamana trecuta scriam despre Google si democratia web 2.0 si modul in care compania a gestionat o situatie de criza.

Astazi vedem cum se descurca Yahoo cu democratia web 2.0. Si cum Romania reuseste – din nou! – sa devina “celebra”…

Iata ce scrie Associated Press:

Companiile care se ocupa de spatiile online – spatii in aparenta publice – sterg continut care este controversat, dar care este legal.

Providerii isi scriu propriile reguli pentru utilizatorii de pretutindeni, stabilesc politica externa atunci cand coopereaza cu regimuri precum cel din China sii sunt procurori, judecatori si jurati atunci cand manipuleaza disputele din spatele usilor inchise.

Fotograful olandez Maarten Dors a atins limitele dreptului la libera exprimare in viziunea Yahoo Inc. cand a postat pe Flickr imaginea unui pusti cu parul ciufulit si un tricou zdrentaros, holbandu-se in gol, cu o tigara aprinsa in gura.

Fara o notificare prealabila, Yahoo a sters fotografia pe considerentul ca ar fi violat o interdictie nescrisa privind imaginile infatisand minori care fumeaza. In cele din urma, Dors l-a convins pe un manager de la Yahoo ca, departe de a promova fumatul, fotografia are valoarea unei marturii pentru saracia si viatade strada din Romania. Cu toate acestea, la cateva luni distanta, un alt angajat Yahoo a sters din nou fotografia.

In cele din urma, Dors si-a vazut fotografia recuperata pentru a doua oara. Iar Yahoo si-a cerut scuze, admitand ca managerii sai au mers prea departe: “Suntem oameni. Si suntem foarte transparenti atunci cand gresim.” (Heather Champ, community director Flickr).

Cititi mai multe despre comunitatile online si dreptul la libera exprimare aici.

Foto: Maarten Dors

Recomandări

Adaugă comentariu