Social media si dezastrul din invatamant

Profesori contra studenți. Un război tembel din care toată lumea – dar absolut toată lumea! – pierde.

“Dacă am lua un soldat de acum o mie de ani şi l-am pune pe câmpul de lupta, ar fi ca și mort. Dacă am luat un medic decum o mie de ani şi l-am pus într-o salăchirurgicală modernă, nu ar avea nici cea maică idee ce să facă. Dacă am lua un profesor de acum o mie de ani şi l-am pune într-o sală de clasă modernă, ar şti exact unde să stea si ce sa facă.” (Howard Rheingold, profesor de social media, Universitatea Stanford)

“Termeni ca “nativ digital” (cei născuţi în timpul sau după introducerea tehnologiei digitale şi presupuși a avea o mai bună înţelegere asupra modului în care funcționează tehnologia deoarece au trăt încpnjrați de aceasta întreaga viaţă) şi “imigrant digital” (cei nascuti înainte de această introducere şi au trebuit să se adapteze şi să adopte tehnologia în decursul vieţii) au fost vehiculați de către experţii în marketing ca modalităţi de clasificare şi diferenţiere între generaţii, şi, mai important, între aşteptările pe care le avem de la cei încadrează în oricare dintre categorii.

Este un mit care dăunează actualei generaţii. Şi dăunează pentru că oprește profesorii din a preda ceea ce ar trebui să predea. Un mit care a speriat educatorii, făcându-i să creadă elevii stiu mai mult decât ei. Doamne ferește să învătăm ceva de la studenţi… Şi astfel, presupunând că acești copii deja știu, noi nu-i mai învățăm. Și ne aşteptăm ca ei să cunoască lucruri. Și îi promovămi; și îi evaluăm; și îi angajăm pe baza a ceea ce noi presupunem că ei știu. Iar ei nu știu. Și cum ar putea să știe lucruri despre care nimănui nu i-a păsat să le spună uite, ăsta e un lucru pe care ar trebui să-l înveți pentru că toată lumea presupuhne că tu deja îl știi?” (Mihaela Vorvoreanu, profesor de origine română în cadrul Universității Purdue)

Ambele citate fac parte dintr-un articol pe care vă invit să îl citiți în întregime: Social Media’s Slow Slog Into the Ivory Towers of Academia. Pentru că dezastrul vine din urmă, iar rezultatele de la BAC sunt doar semnele unui uragan ce se apropie.

Recomandări

3 comentarii

  1. Salut Sorin!
    Cu toate ca am doar 22 de ani, ex licean de 3 ani, mi-am dat seama inca de prin a X-a in ce directie merge invatamantul. Problema e ca nu se cauta solutii ci o vina. Profesorii si ministerul sunt prea ocupati sa ii acuze pe elevi si pe parinti pentru proasta educatie si lipsa de interes. Pe de alta parte, elevi cat si parintii sunt prea ocupati sa dea vina pe profesori si pe invatamant. Sper ca in cele din urma sa se trezeasca macar una din cele doua parti si sa realizeze ca putin conteaza vina ci rezultatele. Atunci cand vor invata sa ajunga la un compromis reciproc si sa inceapa luarea unor masuri, cel putin provizorii, legate de tot ceea ce inseamna invatamant si cum trebuie practicat, va fi mai bine. Pana atunci totul va merge in continuare in jos.
    Asta e opinia mea, a unuia fara bac, job, bani, cat si fara influenta. Si mai am o multime de lucruri de spus despre ce se intampla in invatamant si ce se poate face.

    1. Sorin Tudor

      Mihai,

      Iti multumesc mult pentru comentariu. Foarte articulat, foarte cu bun simt si foarte matur.

      In cazul in care vei dori, esti oricand invitatul meu sa iti spui gandurile in cadrul unui guest post pe acest blog.

      1. Iti multumesc pentru invitatie Sorin. Ma simt mai mult decat onorat si mi-am pierdut putin cuvintele. E o consideratie destul de deosebita care ma flateaza.
        Am sa tin cont de invitatia ta.

Adaugă comentariu